Arendus- ja ärimudelid 17.11 - 24.11

Ettevõttes, kus ma töötan, pakutatakse ning tehakse "Paberivaba arvete haldust", mille eesmärk on lihtsustada paberkandjal saabuvate ostuarvete töötlemisprotsessi, lühidalt -võimaldada dokumente  digitaliseerida. See arendus eriti sobib klientidele, kellele kuu jooksul tuleb töötlema ca 800 arvet. Nende jaoks tööaja ja rahakulu minimeerimiseks teeme seda lahendust.

Antud tekstis räägin sellest, kuidas "Paberivaba arvete haldus" projekti meie ettevõttes arendatakse.

Mainitud lahendus koosneb kahest osast - üks on tehtud kasutades tarkvarat, mille otstarve on tekstide optiline tuvastamine. Teine osa on loodud kliendi ERP-tarkvara juurde, mis võimaldab tuvastatud arvete info ERP-programmi sisse importida ning töödelda vastavalt vajadustele (nt kinnitada, omistada mõned kriteeriume jne).

Ma arvan, et selle projekti ärimudeliks võiks olla tarkvararent, sest mõlema projekti komponentide osa kasutamiseks on vaja osta litsentsi, mis on tähtajadega piiratud.
Meie ettevõttes selle projekti arendatakse kasutades Waterfalli mudelit. Esialgu on planeerimise ja disainimise faas, pärast arendamine ja testimine ning lõpus hoodlus.

Planeerimise faasis kogume ja analüüsime nõudmisi, mis kliendid sõnastavad, koostame plaani. Kliendid saadavad meile ka oma tihti laekuvaid arveid, mille alusel plaanime ja koostame algoritmi arvete optilise tuvastamiseks. Pärast tehakse kõvasti arendamistööd ja testimist.
Tänapäeval on populaarne kosemudelit kritiseerida, vaid meie ettevõttes see tuleb väga hästi toime. Sobivuse põhjuseks võib olla selline aspekt, et meie ettevõtes selle lahenduse arendatakse ühe ja sama ERP-tarkvara jaoks. Oluline on ka see, et klientidel on põhimõtteliselt samad eesmärgid arvete töötlemisel, mis võivad natukene varieeruda. Lisaks, algfaasis saadud nõudmised ei saa pöördeliselt muuta, kuna protsess on lihtne ja minimalistlik.

Comments

Popular posts from this blog

Ebaõnnestunud IT-projektid

Wikipeedia mõju

Tuntud IT-juhid