12. Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus 24.11 - 01.12



Kasutatavus on inimese jaoks väga tähtis, kuna kõik on harjunud ära igapäeva elu mugavustega nagu mugav ja intuitiivne UI, hea heli kvaliteet jne. Sama kehtib ka IT-maailmas. Kui miski on ebamugav või ebameeldiv, siis vahetatakse see välja millegi parema vastu.

Halvaks näiteks on kurikuulus TTÜ ÕIS. Nii vana kui ka uus. Vana probleemiks oli ebaintuitiivse disainiga kasutajaliides, tänu millele pidi tükk aega otsima taga nuppe enne, kui saab näiteks eksamile registreeritud. Samuti on seal väga väike kirjasuurus, mida saab küll brauseriga mingil määral parandada, kuid oli siiski ebamugav. Mis kõige hullem, järgmise semestri tunniplaan oli küll avalikustatud, kuid peidetud ekraani paremasse alumisse nurka. Seal oli väike kiri "2015/2016 kevadsemestri tunniplaan". Mina isiklikult ei suutnud seda üles leida enne, kui tuttav näitas mulle kus see olemas on. Vaatamata sellele, et ÕIS'is oli võimalus üles laadida materjalid ainetesse, oli see ilmselt vastumeelt õppejõududele ja kõigil oli oma veebileht materjalidega. Need on vaid mõned negatiivsed näited.

Heaks näiteks on soiduplaan.tallinn.ee kuna erinevalt õisist on seal intuitiivne disain ja ülevaatlik pilt sõiduplaanist, mis omakorda lubab mugavalt planeerida oma sõitu punktist A punkti B. Samuti hea on reisiplaneerija olemasolu, kuna sai otse sisestada algus- ja lõppkoht ning aeg ja see pakub kasutajale marsruudi koos kõigi vajalike detailidega. Huvitavaks "feature"'iks on võimalus vaadata kaardi peal mis bussid, kus asuvad, mis kaotab ära igavese küsimuse "kaugel see buss on". Kasutan seda igapäevaselt, seega olen täiesti rahul.

Olen kindel, et paljude inimeste jaoks vajalikud veebilehed kindlasti peavad olema kasutatavuse mõttes tipptasemel, eriti IT-riigis.

Comments

Popular posts from this blog

Ebaõnnestunud IT-projektid

Wikipeedia mõju

Tuntud IT-juhid